close
menu

I dag träffades nätverket Gotländska Kundmöten hos Region Gotland. Nätverket är en grupp med företag där man har en betydande del av verksamheten kring kundtjänst.

Företag anslutna till nätverket är PayEx, Ungguide, Region Gotland, Transportstyrelsen, Destination Gotland, GEAB, Previa, Svenska Spel och nu senast Polisens kontaktcenter.

Tillsammans har man över 500 anställda som jobbar med olika typer av kundtjänst. Syftet är att genom ett organiserat utbyte av erfarenheter och gemensamma insatser utveckla respektive kundserviceverksamheter samt att stärka känslan av kundservice på Gotland.

Magnus Holmén från Polisen var med och informerade om nya kontaktcentret som skall etableras på Gotland. Cirka 100 nya tjänster skall tillsättas och glädjen är så klart stor över att få detta till vår fina ö.

Dagens tema var Utbildning. Det blev många bra diskussioner och gruppen har många saker gemensamt trots olikheten i respektive företag. Jag tycker att detta är ett av de bästa sätten man kan utveckla sitt företag på. Hitta samarbeten under trevliga former med företag i sin närhet. Enkelt effektivt och kul!